Numele proiectului: Îmbunătățirea cadrului de fundamentare și evaluare a politicilor publice de dezvoltare teritorială
COD MySMIS 129717 / COD SIPOCA 713
Denumirea beneficiarului:
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
Scopul și obiectivele proiectului:
Obiectivul general al proiectului este îmbunatățirea capacității de fundamentare a deciziilor luate la nivelul MDLPA și punerea în aplicare a politicilor publice bazate pe dovezi.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Rezultate preconizate:
Valoarea totală:
Bugetul aprobat este de 5.999.368,20 lei si este asigurat prin Programul Operational “Capacitate Administrativa” si prin cofinantarea ministerului:
Durata proiectului:
Durata proiectului este de 30 de luni (17 octombrie 2019 – 16 aprilie 2022), COD MYSMIS 129717
„Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020”, COD MYSMIS 129717 / COD SIPOCA 713
REZULTATELE PROIECTULUI:
SCURTĂ DESCRIERE A PROIECTULUI
Proiectul vizează fundamentarea deciziilor luate la nivelul administrației publice din România pe bază de dovezi.
În primul rând, prin proiect se va realiza un instrument (integrat în platforma Observator Teritorial - http://observator.mdrap.ro/) de evaluare a impactului teritorial al politicilor publice și al programelor de finanțare, care va permite evidențierea efectului deciziilor asupra teritoriului și implicit asupra nivelului de viață al cetățenilor și asupra condițiilor mediului de afaceri.
Ghidul metodologic de utilizare a instrumentului de evaluare a impactului teritorial asigură de asemenea posibilitatea de transpunere a metodei și pentru evaluarea altor programe și politici publice decât cele care vor face subiectul proiectului.
Un alt rezultat relevant va fi analiza Strategiei Integrate de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunării în vederea realizării unor recomandări concrete de îmbunătățire a documentului strategic, a mecanismelor de implementare și a planurilor de acțiune asociate acestuia, ținând cont de evaluarea impactului teritorial și de contextul actual.
Totodată, în cadrul proiectului se vor dezvolta instrumente care vor permite simplificarea procedurilor administrative, în special în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului. Posibilitatea de validare automată a structurii fișierelor electronice care cuprind documentațiile de urbanism și amenajarea teritoriului și posibilitatea consultării acestora într-un singur loc de către instituțiile avizatoare asigură un proces de avizare simplificat, cu un timp de răspuns mult mai redus al autorităților care avizează documentațiile și posibilitatea de concentrare a eforturilor pe îmbunătățirea conținutului reglementărilor. Disponibilitatea publică a reglementărilor cuprinse în documentațiile de urbanism și a informațiilor privind obiectivele de investiții la nivel local va influența gradul de participare a publicului la luarea deciziei și va avea efecte pozitive pe termen lung asupra mediului de afaceri, operatorii economici putându-și contura mai bine strategia investițională. Aceste instrumente vor îmbunătăți și viața cetățenilor, care vor fi mai bine informați de administrația publică și își vor putea soluționa mai ușor anumite probleme (ex: în procesul de autorizare a construcțiilor).
Activitățile realizate în cadrul proiectului sunt următoarele:
ACHIZIȚII PUBLICE
Nr. crt |
Denumire achiziție |
Valoare estimată (lei cu TVA) |
Valoare contract (lei cu TVA) |
Informații privind lansarea procedurilor și semnarea contractelor |
1 |
Acord de servicii cu Banca Mondială |
1.542.000,00 |
1.542.000,00 |
Acordul de servicii a fost semnat cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca Mondială) în 9 decembrie 2019 |
2 |
Achiziție de obiecte de inventar, materiale consumabile pentru echipa de management |
14.350,00 |
7.251,62 |
Nota de comandă a fost semnată în 26 februarie 2020 cu furnizorul MEDA Consult SRL. |
3 |
Colectarea datelor spațiale privind localizarea obiectivelor de investiții finanțate din programele MLPDA |
357.000,00 |
111.265,00 |
Contractul de achiziție a fost încheiat în data de 8 septembrie 2021 cu CTD TOPO SRL. |
4 |
Achiziție echipamente extindere capacitate server existent |
238.000,00 |
237.651,33 |
Contractul de achiziție a fost încheiat în data de 15 februarie 2021 cu furnizorul ROMFLEX Sistem SRL. |
5 |
Elaborarea unui instrument de evaluare a impactului teritorial al programelor |
2.737.000,00 |
|
|
6 |
Realizarea unui instrument de colectare a datelor spaþiale de urbanism si a unui instrument de planificare participativa |
833.000,00 |
|
|
7 |
Organizarea unei conferințe la finalul proiectului |
23.800,00 |
|
DATE DE CONTACT:
Adresa: Bd. Libertății nr. 16, Latura Nord, sector 5, București, cod postal 050706
PERSOANE DE CONTACT:
Radu Necșuliu, manager de proiect (e-mail: radu.necsuliu@mdlpa.ro; telefon: 0372 114 525)
Beniamin Stoica-Fuchs, expert IT (e-mail: beniamin.stoica@mdlpa.ro; telefon 0372.114.570)
UNITĂȚI ÎN SUBORDINEA MDLPA
UNITĂȚI SUB AUTORITATEA MDLPA